Bebek Doğduktan Sonra BeslenmeMayıs 2016

Bebek doğduktan sonra anneler kilolarından nasıl kurtulurum diye düşünmeye başlıyorlar. Ama size çok önemli bir tavsiyemiz var; lohusalık döneminde kilolarınızı dert edinmeyin. Çünkü öncelikle emziren bir anne olarak hem kendi sağlığınızı hem de bebeğinizin sağlığını ön planda tutmalısınız.Bu dönemde beslenmeniz için dikkat etmeniz gereken şeyler var. 

 

  • Her şeyden önce, dengeli beslenin. Menünüzde günlük meyve ve sebze, süt ürünü, tahıl (ekmek, makarna, pirinç) veya her öğünde baklagiller ve protein (et, balık, yumurta) bulundurun. Ayrıca çok aşırıya kaçmadan yeterli miktarda su tüketin: su vücudunuz için gereklidir fakat günde 1.5-2 litreden fazlasını içmek süt üretiminizi artırmayacaktır!
  • Kalsiyum stoklayın. Emzirme büyük ölçüde kalsiyum rezervlerine bağlıdır. Bu nedenle, kemik gelişimi çok fazla kalsiyum gerektirdiği için, hem kemiklerinizi sağlıklı kılmak hem de bebeğinizi beslemek için bu mineral kaybını dengelemeniz gerekecektir. 
  • Demire odaklanın. Bebeğinizin kan kütlesini oluşturması için sütünüzdeki demire ihtiyacı vardır. Bu yüzden, demir eksikliğinden kaçınmanız gerekir. Yüksek demir içeren yiyecekler tüketin ve emilimi azaltan kahve, çay veya şarap gibi içecekleri çok fazla tüketmeyin.
  • Temel yağ asitlerini göz ardı etmeyin. Vücudunuzun yağa ihtiyacı vardır. Özellikle vücudunuzun üretemediği temel yağ asitleri olan doymamış yağ asitlerine (bitki ve balıklarda bulunan yağlar). Sinir sisteminizin dengelenmesinde olduğu gibi bebeğinizin doğru beyin gelişimi için de gerekli olduklarından, bu yağ asitlerinin tüketimine özellikle dikkat edin. 

 

Emzirirken, iyi besinleri bebeğinize geçirirsiniz fakat aynı zamanda çok da iyi olmayanları da geçirirsiniz... Bebeğinizin iyiliği için, şunları tüketmeyin veya azaltın.

Yer fıstığı: Eğer ailenizde yiyecek alerjisi geçmişi varsa, bebeğiniz de böyle bir risk altında olabilir. Bu nedenle emzirirken yer fıstığı içeren yiyeceklerden uzak durun ve doktorunuza danışın.

Soya: Henüz herhangi bir yan etkisi gözlemlenmemesine rağmen, anne sütüyle geçen fito-östrojenler içerdiği için soya ürünlerinden (soya sütü, tofu, vs.) uzak durulması tavsiye edilir. Ayrıca, soya içeren besin takviyelerinden de uzak durun.

Kafein: Kahvede bulunan kafein de anne sütü yoluyla geçer. Bebeğinizin kafeini sizden daha hızlı emer, bu nedenle günde üç bardak kahveden fazlasını içmeyin çünkü daha fazlası bebeğinizin geçici üzere aşırı hareketli olmasına neden olacaktır.

Alkol: Tıpkı hamilelik sırasında olduğu gibi, emzirirken alkollü içeceklerden uzak durmanız gerektiğini söylemeye gerek yoktur.

Sigara: Eğer sigarayı bırakmadıysanız, mümkün olduğu kadar azaltmaya çalışın ve sütünüzdeki nikotin, katran ve karbon monoksit miktarının azalması için emzirmeden önce iki saat bekleyin.

Bu yazıya yorum yapın

Gönder