Bulantı karşıtı beş çözüm

Hamileliğin erken döneminde mide bulantısı yaygın olarak gözlemlenir.
Bu, ciddi bir şey olmasa da can sıkıcıdır. Bunun için ilaçlara başvurmadan da yapabileceğiniz bazı şeyler var.

Bulantı karşıtı beş çözüm:

Hamileliğin erken döneminde mide bulantısı yaygın olarak gözlemlenir. Bu, ciddi bir şey olmasa da can sıkıcıdır. Bunun için ilaçlara başvurmadan da yapabileceğiniz bazı şeyler var.

1. Yatakta kahvaltı yapın.

Tam da bunun hayalini kurmuyor muydunuz? Artık hiçbir suçluluk hissi duymadan bunu yapmak için geçerli bir nedeniniz var! Boş bir mide ve düşük kan şekeri mide bulantısı ihtimalini arttırır, bu yüzden tostunuzdan bir ısırık almadan yataktan kalkmasanız iyi olur (kızarmış ekmeğin sindirimi taze ekmekten daha kolaydır). Aslında en ideali tüm kahvaltınızı yatakta yapmanızdır. Ve bu şartlar altında müstakbel babamız mutlulukla size yiyecek bir şeyler hazırlayacaktır. Örneğin; ekmek veya mısır gevreği, süt ürünleri, meyve. Ama elbette aşırıya kaçmadan. Midenize aşırı yüklenmemek adına meyve suyunuzu veya çayınızı kalktıktan ve yatakta atıştırdıklarınızdan 10-15 dakika sonra içmeniz daha iyi olacaktır.

2. Az az, sık sık beslenin.

Beslenme açısından mide bulantılarını engellemenin yolu ne az ne de çok yemek yemekten geçer. İdeal olan yiyeceklerinizi gün içerisinde birkaç kez küçük porsiyonlar şeklinde yemenizdir. Öğlenleri ve akşamları sağlıklı yemekler yiyin (pişmiş sebzeyle ızgara balık veya et), soslu veya alışkın olmadığınız malzemeler içeren yemeklerden kaçının ve sabah saat on bir ile öğleden sonra dörtte bir ara öğün tüketin(taze ya da haşlanmış meyve veya süt ürünleri). Yemeklerde küçük lokmalar alın ve lokmalarınızı iyi çiğneyin, tükürüğünüz sindirimi büyük oranda kolaylaştırır.

3. Koku alma duyunuzu koruyun. 

Hamilelikte koku duyusu aşırı hassaslaşır bu, yaşanan hormonal değişimlerin bir yan etkisidir. Daha güçlü hissedilen kokular, o zamana dek hoşunuza gitse veya katlanılabilir gelse bile artık hoşunuza gitmemeye hatta dayanılmaz gelmeye başlar bu da mide bulantısını tetikleyen başka bir unsurdur. Dolayısıyla sigara dumanı, ağır parfüm veya ocaktan gelen kokulara dikkat etmeniz gerekir. Evinizdeki odaları havalandırarak yalnızca can sıkıcı kokulardan değil aynı zamanda yine mide bulantısına neden olan ısı fazlasından da kurtulabilirsiniz.

4. Yorgunluk ve stresle mücadele edin.

Yorgunluk, uykusuzluk ve stres mide bulantısı hissini arttırır. Bu yüzden uykunuzu alın, uykunuzun geldiğini fark eder etmez (esneme, göz yanması) uyumanızı engelleyecek ekran veya tablet gibi ışık kaynaklarını kapatın, vücut sıcaklığınızı düşürüp uykuya dalmanızı kolaylaştırması için oda sıcaklığını düşürün. Gün içerisinde, evde veya işteyken elektronik cihazlardan uzakta durmaya gayret edin ve yemeklerinizi her zaman yirmi dakikalık sakin öğünler halinde yiyin.

5. İçecek tercihlerinize dikkat edin.

Elbette alkol almak yok. Kola çok fazla kafein ve şeker içerdiğinden tercih edilmemelidir. En iyi dostunuz sudur (günde en az 1,5 lt). Suyunuzu öğün aralarında, gün içerisinde ve yemeklerden 20 dakika önce ve sonra küçük yudumlar halinde tüketebilirsiniz. Yemek yerken veya tek seferde çok fazla su içmek aşırı doygunluk hissine ve mide bulantısına neden olabilir.

Sevebileceğiniz yazılar

Resim
advice nourir mini
HAMİLELİK

İlk ayki duygular

Dokuz ay boyunca iyi beslenin: üç kural

Resim
advice posture mini
HAMİLELİK

İlk ayki duygular

Sırt ağrılarını engellemek için doğru bir duruş

Resim
advice sophrologie mini
HAMİLELİK

İlk ayki duygular

Zihninizi düzenleyerek (Sofroloji) sakinliği yakalayın