Hafif bacaklar... Yalnızca üç adımda ve göz açıp kapayıncaya dek!

Hamileliğinizin sonlarına yaklaştığınızda bacaklarınız sizi gün boyu taşıyamayıp yorulabilir, ağırlaşabilir ve hatta bazen de ağrıyabilir. Bu doğal bir süreç, çünkü bebeğininiz ağırlaşıyor ve daha az hareket ediyorsunuz. Bacaklarınızı nasıl hafifleteceğinizi öğrenmek için okumaya devam edin.

Hamileliğinizin sonlarına yaklaştığınızda bacaklarınız sizi gün boyu taşıyamayıp yorulabilir, ağırlaşabilir ve hatta bazen de ağrıyabilir. Bu doğal bir süreç çünkü bebeğiniz ağırlaşıyor ve daha az hareket ediyorsunuz.

Nasıl hafifleyeceğinizi öğrenmek için okumaya devam edin.

- Bacaklarınızı serinletin ve kaldırın

Bacaklarınız yorulduysa ve şiştiyse bunun nedeni kanınızın kalbinize çıkmakta zorlanmasıdır. Rahatlamanın ilk yolu buna olabildiğince hızlı şekilde yardım etmektir! İşe soğuk (buzlu değil) su püskürtüp bacaklarınızı serinleterek başlayın. Bu bacaklarınızdaki kan damarlarını harekete geçirecektir. Ayaklarınızdan başlayıp kasıklarınıza doğru çıkın ve bileklerinizle dizlerinizin arkasına odaklanın. Tampon hareketlerle bacaklarınızı kuruttuktan sonra aynı şekilde özel olarak bacaklardaki ağırlık hissini gidermek için geliştirilmiş bir ürünle bacaklarınıza bakım yapın. İdeal olarak, hızlı etki etmesi için nane gibi doğal olarak ferahlatıcı özler içeren ürünler tercih edin. Bu tarz ultra ferahlatıcı ürünler kullandığınız takdirde duşa girmenize gerek kalmayabilir bile. Son olaraksa dolaşımı teşvik etmek ve bacaklarınızdaki yorgunluktan kurtulmak için ayaklarınızı 5 ilâ 10 dakika boyunca duvara uzatın.

- Harekete geçirin ve esneyin

Son üç aylık dönemde fiziksel aktivite giderek azalır. Ayak kemeri ve topuk da dahil olmak üzere ayaktaki damar ağı eskisi kadar kullanılmaz. Bu, damar ağının kanı mekanik olarak yukarı geri gönderen pompalama sisteminin görevini yapmasını engeller. Buna ek olarak bacak kasları eskisi kadar sık esnetilmez ve bu da damarları harekete geçirmez. İyi haber şu ki kendinizi yormadan bu durumu düzeltebilirsiniz. Egzersize (bir yere tutunarak) on kez parmak uçlarınızda yükselerek başlayın. Bu ayak tabanınızdaki damar ağını harekete geçirecektir. Daha sonra baldır kaslarınızı uyarmak için bir merdivenden yardım alın (ve yine tırabzana sıkıca tutunun). Ayağınızın ön kısmıyla basamağa basın ve bacağınızın gerildiğini hissedene kadar yavaşça topuğunuzu yere indirin. Bunu her iki bacağınız için on kez tekrarlayın.

- Masaj yapın ve uyarın

Yerçekimine rağmen kan dolaşımının yavaşlamasını engellemek için günün her anında, ihtiyaç duyduğunuz takdirde deneyebileceğiniz bu iki basit adımı tekrarlayın. Bacaklardaki ağırlık hissini gidermek için özel olarak geliştirilmiş kremleri nazikçe ayaklarınızdan başlayarak tüm bacağınıza uygulayarak bu ürünlerin ödem sökücü, ferahlatıcı ve canlandırıcı özelliklerinden faydalanabilirsiniz. Bazı ürünler çorabınızın üzerinden veya giyinmeden hemen önce uygulanabilir. Ayak tabanınızdaki damar ağını, ayağa kalkmadan birkaç dakika boyunca ayağınızın altında bir tenis topunu yuvarlayarak uyarabilirsiniz.

Sevebileceğiniz yazılar

Resim
advice transit mini
HAMİLELİK

İç huzuru

İyi bir sindirim tabağınıza koyduklarınızdan başlar

Resim
advice dressing mini
HAMİLELİK

Harekete geçen duyular

Yeni görünüşünüze çekidüzen verin