Kramplardan kurtulun

Kramplar hamilelikle birlikte gelen minik sorunlardan biridir. Ama panik yapmaya gerek yok, kramplardan kurtulmak mümkün ve basittir.

Kramplar hamilelikle birlikte gelen minik sorunlardan biridir. Ama panik yapmaya gerek yok, kramplardan kurtulmak mümkün ve basittir.

Kramplar ani, yoğun, istemsiz, geçici, ancak oldukça acılı kasılmalardır. Çoğu zaman geceleri ortaya çıkar ve uyluk ve ayak parmaklarındansa baldır bölgesindeki kaslarda gözlemlenir. Ve elbette dolaşımı yavaşlatan hormonal değişimler nedeniyle hamilelikte sıklaşır. Kramplar zararlı olmadığı gibi kolaylıkla engellenebilir. Bununla birlikte basit kramplarla damar rahatsızlıkları karıştırılmamalıdır. Böylesi durumlarda baldır bölgesindeki kaslar yürürken hep gerilir (dinlenirken değil) ve durduğunuzda geçer ve yaklaşık on metre sonra yeniden başlar. Artrit (bacaklarda ana kan damarlarını etkileyen bir rahatsızlık) şüphesini ortadan kaldırmak için doktorunuza başvurabilirsiniz. Bu durumda muhtemelen Doppler ultrason taraması yapacaktır.

Kramplar nasıl önlenir?

Sıvı tüketin. Aksi takdirde metabolik atıklar etkili şekilde boşaltılamayacağından susuzluk krampları arttırır. Sigarayı bırakın. Tütün ürünleri vazokonstrüksiyona (kan damarlarının daralmasına) ve kaslara oksijen ve su taşınmasını engelleyen CO2 artışına neden olur. Magnezyum alın. Magnezyum eksikliği kasların gevşemesini olumsuz etkiler, bu durumda diyetinizi gözden geçirebilir (bitter çikolata tüketiminizi arttırabilirsiniz!) veya takviye ürünlere başvurabilirsiniz. Magnezyum fazlası sindirim sistemi sorunlarına neden olabileceği için her zaman bir sağlık çalışanına danışın. Doğru şekilde ısının. Otobüsü yakalamak için depara kalkmayın veya kaslarınızda krampa neden olan laktik asit birikimini engellemek ve kaslarınıza yeterince oksijen gitmesini sağlamak için her türlü spor egzersizinden önce en az 15 dakika ısının.

Kramplardan nasıl kurtulabilirsiniz?

Esneyin... Kramp girdiği anda yapabileceğiniz tek şey kasınızı nazikçe aşırı gerilimin aksi yönünde esnetmektir. Ayağınıza kramp girmesi halinde parmaklarınızı açarak öne doğru esnetin. Kramp baldırınızdaysa ayağınızı doğru açıda gerin veya topuklarınızın üzerinde yürüyün. Veya ayaktayken topuğunuzu yerden kaldırmadan ayağınızın ucunu bir yere yaslayın ve vücudunuzla duvara doğru yaslanarak esneyin.

Isı... Kasılmaları azaltmak için sıcak su dolu bir şişe kullanın ve uzun süreli rahatlama için şişeyi 20 dakika boyunca kasılan kasların üzerinde tutun. Ancak herhangi bir yanık riskine karşı dikkatli olun.

Gevşeyin... Ertesi gün ağrılarınız devam ederse özellikle hamileler için geliştirilmiş bir ürünle (diğer ürünlerde tavsiye edilmeyen bileşenler bulunabilir) kramp giren bölgeye masaj yapın. Her zaman krampın merkezine doğru masaj yapın ve çok bastırmayın.

Dinlenin... Ayaklarınızı yatak başı gibi yüksekçe bir yere koyarak uzanmanız kan dolaşımını iyileştirecektir. Yeterince uyuduğunuzdan emin olun, çünkü uykusuzluk yorgunluğa, yorgunluk da kramplara neden olacaktır.

Kaçınmanız gerekenler... Kanınızı sulandıracağı ve kaslardaki kanamaları arttıracağı için aspirin ve diğer antienflamatuvar ilaçlardan kaçının. Her durumda bunlar hamilelikte kullanılması tavsiye edilmeyen ilaçlardır.

Sevebileceğiniz yazılar

Resim
advice jambe legere mini
HAMİLELİK

İç huzuru

Hafif bacaklar... Yalnızca üç adımda ve göz açıp kapayıncaya dek!

Resim
advice dent mini
HAMİLELİK

Harekete geçen duyular

Dişlerinize bakmanız da önemli