Sigarasız bir hamilelik için tavsiyeler

Bildiğiniz gibi sigara sağlığa zararlı ancak sigarayı bırakmak düşündüğünüz kadar kolay olmayabilir... Hem anne adayısınız hem de sigara tiryakisi mi? Daha sonra pişman olup strese girmekten ve bir sigara daha yakmaktansa harekete geçmek daha iyi...Sigarayı bırakmak için asla geç değil!

Bildiğiniz gibi sigara sağlığa zararlı ancak sigarayı bırakmak düşündüğünüz kadar kolay olmayabilir... Hem anne adayısınız hem de sigara tiryakisi mi? Daha sonra pişman olup strese girmekten ve bir sigara daha yakmaktansa harekete geçmek daha iyi. Sigarayı bırakmak için asla geç değil!

Tüm kadınlar için hamile olduğunu öğrenmek sigarayı bırakmak için mükemmel bir motivasyon kaynağıdır. Ancak bazıları için bu alışkanlıktan vazgeçmek o kadar kolay değildir. Fransa'daki kadınların %30'u doğum anına kadar bu bağımlılıktan kurtulmayı başaramıyor. Bunun nedeni kısmen tütün tüketiminin zararlı etkilerinin belirsiz olmasıdır. Hamilelikte bebekler oksijen ihtiyaçlarını annelerinin kanından alır. Tütün tüketimi ise kanı zararlı maddelerle doldurur. Plasenta (beek eşi) bariyeri her şeyi filtreleyemeyeceğinden bu maddeler göbek bağı yoluyla fetüse ulaşır. Ayrıca, tütün ürünleri damarları daraltıcı etkiye sahip olduğundan bebeğe giden oksijen miktarı da kısıtlanır.

Günümüzde sigara tüketiminin bebeğin rahim içerisindeki büyümesini yavaşlattığı, bunun sonucunda ise bebeği doğum kilosunun düştüğü, boy ve baş çevresi ölçüsünün kısaldığı ve akciğer gelişiminin geciktiği bilinmektedir. Sigara içen annelerde prematüre (erken) doğum yapma riski üç kat daha fazladır ve bu annelerin bebeklerinde nefes darlığına daha sık rastlanır. Ayrıca, sigara tüketiminin bebekte gelişim kusurları, düşük ve dış gebelik risklerini arttırdığını göz ardı etmemek gerekir.

Ancak sigaranın zararlı etkilerinin anlaşılması yeterli değildir, bu alışkanlığı bırakmak için genellikle uygun bir yöntemin benimsenmesi faydalı olur. Sigarayı bırakmak için doğru yöntemi bulmanız önemlidir Her bağımlılık gibi sigara bağımlılığı da (psikolojik, fizyolojik vb. yönlerden) kişisel bir konudur, dolayısıyla bırakmanızı sağlayacak yöntem de kişisel olacaktır. Sigarayı bırakmayı başardıktan sonra pes etmek kadar moral bozucu bir şey yoktur. Bir uzmana danışın. Pek çok kadın doğum kliniğinde kendinize uygun bir strateji belirlemenize yardımcı olacak bir uzman vardır. Bu bağlamda bilişsel terapilerden de faydalanabilirsiniz. Sigarayı kendi başına bırakmalarının kolay olmayacağını bilen kadınlar için en iyi yöntem budur.

Hamile kadınlar isteklerini bastırmak ve bağımlılığın getirdiği risklerden korunmak için doktor veya bağımlılık uzmanlarına bant, sakızı vb. reçete ettirerek bunlardan faydalanabilir. Alternatif tıp; akupunktur, kulak akupunkturu, hipnoz ve benzeri gibi uygulamalar hem zihninizi sigaradan uzak tutmanıza yardımcı olur hem de rahatlamanızı sağlar. Sofroloji de isteklerinizi bastırmak için psikolojik mekanizmalardan faydalanır. Pes etmemek için aynı anda birden çok yaklaşımı benimseyebilirsiniz. Çünkü işe yarıyorlar! Günde beş sigaradan fazla içmediğiniz müddetçe bir zararı olmayacağını düşünmek kendini kandırmaktır. Daha az sigara içseniz bile içerisindeki asıl zehirli madde olan karbonmonoksiti ciğerlerinize alırsınız. Ayrıca, sigarayı azaltan kadınlar, özellikle de aşırı bağımlı olanlar, sigara içtikleri zaman dumanı içlerine daha çok çeker ve bu da yanma ürünlerinin (katran ve karbonmonoksit) zararlı etkilerini arttırır.

Sigarayı tamamıyla bırakmak ve sigara isteğiniz ağır bastığında size yardımcı olacak bir yöntem belirlemeniz daha sağlıklıdır. Bir kalem alıp ağzınıza götürün, yani kısaca sigara içerken yaptığınızı yapın; bu bağımlılığın ayrılmaz bir parçasıdır. Özellikle telefonla konuşurken dikkatinizi başka şeylere verin. Ellerinizi cilt bakımı gibi başka işler için kullanın. Hem faydalı hem de hoş bir deneyim olacaktır. Gün içerisinde birkaç kez dişlerinizi fırçaladığınızda hissedeceğiniz ferahlık ve sağlık hissi sigara içme fikrini korkunç bir hale getirecektir. Aklınızın çelinmesine izin vermeyin. Öğle yemeğinden sonra kahve içme alışkanlığından vazgeçin, çünkü bu alışkanlık doğal olarak aklınıza sigara içmeyi getirecektir. Ağzınızı meşgul edin. İsteğinizi bastırmak ve su ihtiyacınızı karşılamak için büyük bir bardak su içebilirsiniz. Şekersiz olanlar da dahil olmak üzere sakız ve şekerlemelerden kaçının. Bunların çoğu sizi hızla daha da acıktıran şekerle doludur. Şekersiz olanlarsa bazılarının sindirmekte zorlandığı, fermantasyon, gaz ve şişkinliğe neden olan poliyoller içermektedir. Gerginliğinizi azaltacak bir diyafram nefesi egzersizi yapın veya görselleştirme tekniğine başvurun. Her durumda sigara içme isteği baskın çıkarsa başkalarından yardım almaktan çekinmeyin. Uzmanlar sigarayı bırakmak için kendinize uygun bir yöntem bulmanıza yardımcı olabilir.

Peki ya elektronik sigaralar? Gerçek bir pazarlama başarısı olan elektronik sigaralar tartışma konusudur. Çalışmalar, bu sigaralara konulan maddenin daha az zehirli madde içerdiğini göstermektedir, ancak uzun vadede bu sigaraların zararsız olduğunu kanıtlayan herhangi bir çalışma yoktur. Alkolün yanı sıra, bu sigaraların içerisindeki sıvılar kanserojen moleküller de dâhil olmak üzere zehirli etki gösterebilecek kimyasallar içerir (asetaldehit, akrolein, formaldehit). Katran veya karbonmonoksit içermedikleri için "gerçek" sigaradan daha zararsız görünmelerine rağmen bu ürünler sigarayı bırakmanıza yardımcı olacak araçlar değildir.

Sevebileceğiniz yazılar

Resim
advice nourir mini
HAMİLELİK

İlk ayki duygular

Dokuz ay boyunca iyi beslenin: üç kural

Resim
advice nausees mini
HAMİLELİK

İlk ayki duygular

Bulantı karşıtı beş çözüm

Resim
advice sophrologie mini
HAMİLELİK

İlk ayki duygular

Zihninizi düzenleyerek (Sofroloji) sakinliği yakalayın