Sırt ağrılarını engellemek için doğru bir duruş

İlk üç aylık dönemde sırt ağrılarının nedeni bebeğin ağırlığı değildir. Ancak bu ağrılar bazı alışkanlıklarınızı gözden geçirmeniz ve gün içerisinde duruşunuzu düzeltmeniz gerektiğine işaret ediyor olabilir. Neden mi? Karın kaslarında oluşan ve pelvisin öne çıkarak bel omurlarının eğriliğini arttırmasına sebep olan gevşemeyi dengelemek için.

İlk üç aylık dönemde sırt ağrılarının nedeni bebeğin ağırlığı değildir. Ancak bu ağrılar bazı alışkanlıklarınızı gözden geçirmeniz ve gün içerisinde duruşunuzu düzeltmeniz gerektiğine işaret ediyor olabilir. Neden mi? Karın kaslarında oluşan ve pelvisin öne çıkarak bel omurlarının eğriliğini arttırmasına sebep olan gevşemeyi dengelemek için.

1. Yataktayken ve uyanınca

Yüzüstü yatmayı seviyorsanız ve hâlâ yatabiliyorsanız bile bel omurlarının daha çok eğilmesine neden olan bu uyku pozisyonu tavsiye edilmemektedir. Omurgalardaki baskıyı azaltmak için bir bacağınızı ya da iki bacağınızı birden kendinize doğru çekerek yan yatmayı deneyin. Ve uyandığınızda yan yatarken dizlerinizi kırıp ellerinizle yataktan destek alarak doğrulun ve yatağın kenarına oturup daha sonra ayağa kalkın.

2. Giyinirken

Şimdilik stilettolarınızı bir kenara bırakın. Çok yüksek topuklu ayakkabı giymeniz halinde vücudunuzun dengede kalması için pelvis öne çıkar bu da sırtınızın eğimini arttırarak sırt ağrılarına neden olur. En iyi seçenek ne? En fazla 2 ilâ 5 cm yüksekliğindeki topukları tercih etmek.

3. Bilgisayar başında otururken

Gününüzü bilgisayar başında geçiriyorsanız çok dikkatli olun. Sandalyeniz belinizi düzgün şekilde desteklemeli, başınız dik durmalı, omuzlarınız rahat olmalı ve dirsekleriniz masaya değmeli. Ayaklarınızı bir ayak desteğine uzatmanız belinizin daha az eğilmesini sağlayacaktır. Ve düzenli olarak ara verin. Belinizi rahatlatıp esnetmek için ayağa kalkın, yürüyün, bacaklarınızı ayırıp yere çömelin.

4. Yürürken

Önünüze bakın, başınız dik vaziyette, çenenizi havaya kaldırmadan karın ve kalça kaslarınızdan yardım alarak ilerleyin ve omuzlarınızı gevşetmeyi unutmayın. Bu şekilde modellerin yürüdüğü gibi yürüyerek belinize aşırı yük binmemesini sağlayacaksınız.

5. Otobüs beklerken

Belinizin bükülüp pelvis bölgesinin öne çıkmamasına dikkat edin, bir ayağınızı hafifçe öne doğru atarak ağırlığınızı yeniden dağıtın ve sırtınızın eğrileşmesini engelleyin.

6. Markete giderken

Torbaları iki elinize alarak dengeleyin ve taşırken alt kolunuzdan değil omzunuzdan destek alın. Ayrıca çok sevdiğiniz ve hep aynı omzunuza taktığınız büyük kol çantalarını bir kenara bırakıp genel olarak daha rahat taşıyabileceğiniz daha küçük boyda bir çantaya geçin.

7. Yerden bir şey alırken

Yerden bir şey alırken veya yatağınızı toplarken dizlerinizi bükerek eğilin veya bir dizinizi yere koyup öyle eğilin. Asla dizlerinizi kırmadan yere eğilmeyin. Bel omurlarınız bundan hemen etkilenecektir. Ağır nesneleri kaldırmak için bacaklarınızı ayırarak eğilin ve kalkarken sırtınızdan değil uyluğunuzdan ve kalça kaslarınızdan destek alın.

8. Televizyon izlerken

Üst bedeninizi çevirmemek için ekranın tam karşısına oturun ve sırt boşluğunuzu desteklemek için arkanıza bir yastık alın. Koltuktan kalkarken ağırlık merkezinizi dengelemek ve göğsünüzün hareketini azaltmak için ayaklarınızdan biri daima diğerinin biraz arkasında kalsın.

Sevebileceğiniz yazılar

Resim
advice vergetures mini
HAMİLELİK

İlk ayki duygular

Hamilelik çatlakları mı? Almayayım!

Resim
advice sophrologie mini
HAMİLELİK

İlk ayki duygular

Zihninizi düzenleyerek (Sofroloji) sakinliği yakalayın