İçeriği Atla

Aşermeyle başa çıkmak için beş ipucu

Son Güncelleme 11, Mayıs, 2023

Aşermeyle başa çıkmak için beş ipucu

Mide bulantıları hamileliğin ilk üç ayında kaldı ve iştahınız yeniden açıldı. Belki de olması gerekenden fazla açıldı!

Aşırı yemenize ve istenmeyen kilolara neden olan aşerme hissini bastırmak için birkaç ipucu:

- Sakin olun.

Oturup sakince yemek yemek ve lokmalarınızı iyi çiğnemek sizi daha yavaş (ve daha az) yemeye yönlendirecektir. Bu ayrıca sindirimi de yavaşlatarak tokluk hissinin daha uzun süreli olmasını sağlayacaktır. Aynısı öğünler arasında geçen zaman için de geçerlidir! Stres nedeniyle canınız daha fazla yemek yemek istediğinde karnınızı şişirerek derin bir nefes aldıktan sonra aldığınız nefesi bir pipetten üflüyormuşçasına yavaşça ağzınızdan vermeniz ani açlık hissini hızla ortadan kaldıracaktır.

- Yediklerinizin glisemik indeksine dikkat edin.

Sürekli açlık hissi duymamak için sizi daha uzun süre tok tutan besinlere odaklanmanız yeterli olacaktır. Yani başka bir deyişle glisemik indeksi düşük olan yiyecekler kan şekerinizi hızla yükseltip açlık hissi duymanıza ve buzdolabına koşmanıza neden olmayacaktır. Genel itibarıyla doğal gıdaları tercih etmeye çalışın (tam tahıllı makarna, sebze vb.) ve yemeklerin glisemik indeksi piştikçe veya ezildikçe arttığından ötürü makarnayı "al dente" pişirmeyi deneyin.

- Daha fazla atıştırın.

Taze meyve, yoğurt veya komposto... Tüm bu gıdaları sabah ve öğlen kilo alma korkusu olmadan tüketebilirsiniz. Hatta akşamları bastırılamaz bir açlık hissi duymanız halinde yine bu gıdalara başvurabilirsiniz. Büyük bir bardak su da midenizi doldurup açlık hissini bastırırken su ihtiyacınızı karşılar.

- Midenizi ve gözünüzü kandırın.

Ana yemeklerinizi daha küçük tabaklara koymanız (pasta tabakları) aldığınız kalorileri arttırmadan yediğiniz porsiyonların büyüdüğü algısını yaratır. Benzer şekilde tok karnına alışveriş yapmak pasta alma hatta hemen yandaki pastaneye oturma riskini ortadan kaldırır.

- Nefesinizi ferahlatın.

Her yemek veya atıştırmadan sonra dişlerinizi fırçalamanız yalnızca plak ve çürükleri önlemez, aynı zamanda nefesinizi de tazeleyerek bu ferahlığı ortadan kaldıracak çikolata yeme isteğini de yok eder.

İlgili Blog Yazıları

Çocuklarda uykuda yatak ıslatma #BEBEK VE ÇOCUK SAĞLIĞI
Çocuklarda uykuda yatak ıslatma
Çocuklarda uykuda yatak ıslatma Çocuklarda uykuda yatak ıslatma, birçok ailenin karşılaştığı yaygın bir sorun olup, hem çocuğun duygusal hem de fiziksel sağlığını etkileyebilir. İstatistiklere göre,... Daha fazla göster
Çocuklarda katılma nöbeti nedir? #BEBEK VE ÇOCUK SAĞLIĞI
Çocuklarda katılma nöbeti nedir?
Çocuklarda katılma nöbeti nedir? Bebeklerde görülen katılma nöbetleri, aileler arasında endişe ve korku yaratan bir konudur. Bebek ya da çocuklarda katılma nöbeti, onları sinirlendiren veya... Daha fazla göster
Çocuklarda Dil Bağı Nedir, Nasıl Tedavi Edilir? #BEBEK VE ÇOCUK SAĞLIĞI
Çocuklarda Dil Bağı Nedir, Nasıl Tedavi Edilir?
Çocuklarda Dil Bağı Nedir, Nasıl Tedavi Edilir? Dil bağı, dilin alt kısmında görülen bağın normalden daha önde, kısa ve dokusu bozulmuş olması durumunu ifade eder.... Daha fazla göster
Daha Fazlasını Keşfet